O przedszkolu

                                             
Placówka posiada Sztandar i Hymn przedszkola
oraz własne Logo.
Realizacja zadań Statutowych
w duchu wartości i zasad Kościoła Katolickiego
Nadrzędny cel - wychowanie integralne dziecka i pełny jego rozwój w odniesieniu do chrześcijańskiego
systemu wartości.


Jesteśmy placówką publiczną.  


Rekrutację przeprowadzamy w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. Kadra pedagogiczna  naszego przedszkola posiada wymagane kwalifikacje i odpowiednie kompetencjePrzedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 do 17:00.

W placówce funkcjonuje pięć oddziałów:
  odział pierwszy  - dzieci trzy letnie,
  oddział drugi      - dzieci czteroletnie,
  oddział trzeci     - dzieci pięcioletnie 
  oddział czwarty - dzieci sześcioletnie. 

Filia na Woli Justowskiej:
    piąty oddział      - grupa mieszana,
              o zróżnicowanym przedziale wiekowym

Misja Przedszkola

Czynić dobro, obdarzać radością, 
 uszczęśliwiać i prowadzić do nieba
radosnym sercem
i pogodnym umysłem”

Wychowujemy w duchu:
  •   tolerancji,
  •   przynależności narodowej,
  •   odpowiedzialności,
  •   szacunku dla innych,
  •   umiejętności wyrażania własnej emocji
  •   twórczego działania.

Stosujemy  nowatorskie metody  i formy pracy.
Organizujemy małe formy teatralne, przez zabawę umożliwiamy dziecku żywy kontakt ze sztuką, Prowadzimy zajęcia plastyczno-techniczne.

Wpajamy dzieciom świadomość przynależności narodowej poprzez :
  •   ukierunkowane działania wychowawczo- dydaktyczne
  •   zapoznawanie z tradycją, zwyczajami i sztuką ludową

  Integrujemy dzieci  jako mieszkańców Europy i Świata
      Zapoznajemy z historią, kulturą i obyczajami innych narodów.



Misja Przedszkola - szczegółowa
           Dziecko jest naszym największym dobrem i dlatego nasza praca wychowawcza, opiekuńcza i pedagogiczna opiera się na:

  • indywidualnym traktowaniu każdego wychowanka,
  • kształtowaniu osobowości ukierunkowanej na najwyższe wartości: miłość, prawda, dobro, i przyjaźń,   
  • tworzeniu atmosfery bezpieczeństwa, radości, szczęśliwego  dzieciństwa,  
  • tworzeniu warunków wychowawczych i edukacyjnych zapewniających wspomaganie oraz wszechstronny rozwój dzieci  zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami rozwojowymi oraz zainteresowaniami,  uzdolnieniami, talentami, predyspozycjami.
  • wspieraniu  kreatywności, twórczości i wydobywaniu na światło dzienne jedyności, oryginalności i niepowtarzalność każdego dziecka.
  • skutecznym przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole,
  • współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
  • Współpracy z instytucjami.


Wychowujemy dzieci w odniesieniu do chrześcijańskiej hierarchii wartości.
  • Kształtujemy osobowość ukierunkowaną na najwyższe wartości: miłość, prawda, dobro, przyjaźń.
  • Tworzymy warunki  wychowawcze i edukacyjne zapewniając wspomaganie oraz wszechstronny rozwój dzieci  zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami rozwojowymi oraz zainteresowaniami,  uzdolnieniami, talentami, predyspozycjami.
  • Wspieramy  kreatywność, twórczość i wydobywamy na światło dzienne jedyność, oryginalność i niepowtarzalność każdego dziecka.
  •  Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole.
    • Współpracujemy z rodzicami w celu jednolicenia oddziaływań wychowawczych,
    • Wspieramy ich w procesie wychowawczym i opiekuńczym.
    • Współpracujemy z instytucjami.

WIZJA PRZEDSZKOLA

Dbamy o miłą, ciepłą, rodzinną atmosferę w przedszkolu,
Zapewniamy wszystkim dzieciom równe szanse pełnej realizacji ich możliwości poprzez  indywidualne podejście do każdego dziecka,
Integrujemy oddziaływania wychowawcze domu i przedszkola,umacniając więzi rodzinne poprzez poznawanie i pielęgnowanie tradycji.
Eliminujemy postawy agresywne, uczymy tolerancji i troski o innych, pomocy osobom starszym, słabszym  i zwierzętom
Chcemy w naszym przedszkolu wprowadzać dziecko w świat  wartości uniwersalnych jak: dobro, prawda, miłość , piękno oraz tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu  i przeżywaniu tych wartości,
Kształtujemy pozytywny stosunku do  pracy  i wypoczynku.
Okazujemy wrażliwość, cierpliwość i troskę o dzieci.
Jakość wychowania dziecka jest naszym priorytetowym celem,  
Akceptujemy dziecko takie, jakim jest  i  pomagamy w dalszym jego rozwoju,       
Nauczamy dzieci szacunku dla uznanych wartości i umiejętności przekazywania ich innym,
Analizujemy  i  oceniamy osiągnięcia dzieci,
Przekazujemy dzieciom wartości uznawane przez nauczycieli,
Adresujemy Przesłanie naszej Matki Założycielki zarówno do Dzieci jak i do Rodziców,
Wspomagamy rodzinę w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem, 
Łączymy rzetelną wiedzę i umiejętności praktyczne,
Aktywizujemy dzieci  do samodzielnego, twórczego, otwartego na kontakty z innymi, wszechstronnego  rozwoju,
Istniejemy, by pomagać rodzicom w procesie wychowania,opieki i edukacji dzieci
Idziemy  wspólnie w jednym kierunku wychowawczym
Zachęcamy do dążenia i osiągania doskonałości oraz wysokiej jakości we wszystkich  dziedzinach życia z rozwojem duchowym włącznie.
Chcemy, aby dzieci czuły się, jak u siebie, aby przedszkole było radosnym, bezpiecznym, pełnym szczęścia i miłości ich drugim domem.
Bronimy praw dziecka stwarzając mu warunki sprzyjające poczuciu ważności i poszanowania oraz otaczamy je fachową opieką.
Małemu człowiekowi przedstawiamy uniwersalne wartości świata dorosłych, kształtując właściwe postawy  w stosunku do siebie, innych, Boga i otaczającego nas świata. 

  CELE I ZADANIA GŁÓWNE :

1. Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa orazoptymalnych warunków dla ich prawidłowego  rozwoju odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola.                                                                                                
2. Organizowanie procesu kształcenia zapewniającegowszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.                                                       
3.  Tworzenie warunków sprzyjających  okazywaniu czynnej miłości Bogu i bliźniemu,                                                         
4. Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie  z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.

5.   Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go  świata, na różnych płaszczyznach jego działalności poprzez:
  •  kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki 
    • (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni,  ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć),
  •  kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym,
  •  nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą. 
6.   Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka,współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.                                                                                     

7.   Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.

8.   Stworzenie sprawnego, skutecznego systemu zarządzania placówką.  

9.   Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.     
                                                                                                                         
10.   Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku- współpraca z lokalnymi instytucjami, mediami, pozyskiwanie sponsorów.

MODEL NASZEGO WYCHOWANKA

    Wychowanie oznacza prowadzenie  i uczenie   młodego człowieka tak, by chciał i mógł stać się tym, kim powinien  być,  zgodnie ze swym przeznaczeniem.

Matka Franciszka Lechner


Wychowanie  obejmuje  całego   człowieka,  jego    rozwój:
  • Duchowy i psychiczny
  • Komunikowanie się
  • Współpracę
  • Rozwój intelektualny
  • Rozwój fizyczny
  • Edukację regionalną

METODY PRACY

Do realizacji treści programu wykorzystujemy różne metody pracy, między innymi :
  • Prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej
  • Koncepcja symultaniczno- sekwencyjna J. Cieszyńskiej
  • Metoda Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz
  • Malowanie dziesięcioma palcami według R. F. Show,
  • Diagnoza
  • Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA
  • Metoda dramy
  • Opowieści ruchowej J. G. Thulina
  • Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne
  • Metody aktywne: gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
  • Gimnastyka twórcza R. Labana i K. Orffa, techniki parateatralne
  • Doskonalimy jakość pracy wychowawczo - dydaktycznej poprzez stosowanie nowatorskich metod  pracy z dziećmi. Jedno  z naszych głównych zadań to uświadomienie rodzicom, że edukacja przedszkolna to pierwszy i najważniejszy szczebel na drodze kariery szkolnej ich dziecka


TRADYCJE PRZEDSZKOLA

Przedszkole ma własne tradycje, co podkreśla jego odrębność i specyfikę oraz kalendarz imprez i wydarzeń: 
Uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej      
Miesięczna Msza Św.
Dzień Papieski
Święto Jesieni
Pasowanie na Przedszkolaka
Uroczystość z okazji Narodowego Święta Niepodległości
21 listopada  Zgromadzenia  CBM
Bal z Mikołajem
Wigilijne spotkanie z rodzicami „Jasełka”
Dzień Babci i Dziadka
Imieniny Pracowników przedszkola
Rekolekcje
Dzień Życia Konsekrowanego
Wyjazdy integracyjne
Niedziela Palmowa- Procesja z palmami i osiołkiem
Wielki Czwartek – życzenia                    
Święconka
Noc w Przedszkolu
Dzień Rodziców
Wyjazd nad Morze
Dzień Dziecka
Festyn rodzinny -  Spotkania integracyjne dla rodziców i dzieci
Uroczyste zakończenie edukacji przedszkolnej- pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły.