Placówka posiada
Sztandar i Hymn
przedszkola
oraz własne Logo.
Realizacja zadań Statutowych
w
duchu wartości i zasad Kościoła Katolickiego
Nadrzędny cel - wychowanie integralne
dziecka i pełny jego rozwój w odniesieniu do
chrześcijańskiego
systemu wartości.
Jesteśmy placówką
publiczną.
Rekrutację przeprowadzamy w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. Kadra pedagogiczna naszego przedszkola posiada wymagane
kwalifikacje i odpowiednie kompetencje. Przedszkole czynne jest od
poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 do 17:00.
W placówce funkcjonuje pięć
oddziałów:
odział
pierwszy - dzieci
trzy letnie,
oddział
drugi - dzieci
czteroletnie,
oddział
trzeci - dzieci pięcioletnie
oddział
czwarty - dzieci
sześcioletnie.
Filia na Woli
Justowskiej:
piąty oddział - grupa mieszana,
o zróżnicowanym przedziale wiekowym
Misja Przedszkola
„ Czynić dobro, obdarzać radością,
uszczęśliwiać i prowadzić do nieba
radosnym
sercem
i pogodnym umysłem”
Wychowujemy w duchu:
- tolerancji,
- przynależności narodowej,
- odpowiedzialności,
- szacunku dla innych,
- umiejętności wyrażania własnej emocji
- twórczego działania.
Stosujemy nowatorskie metody i
formy pracy.
Organizujemy małe
formy teatralne, przez zabawę umożliwiamy
dziecku żywy kontakt ze sztuką, Prowadzimy zajęcia
plastyczno-techniczne.
Wpajamy dzieciom świadomość
przynależności narodowej poprzez :
- ukierunkowane działania wychowawczo- dydaktyczne
- zapoznawanie z tradycją, zwyczajami i sztuką ludową
Integrujemy
dzieci jako mieszkańców Europy i Świata
Zapoznajemy z historią, kulturą
i obyczajami innych narodów.
Misja Przedszkola - szczegółowa
Dziecko jest naszym największym dobrem
i dlatego nasza praca wychowawcza, opiekuńcza i pedagogiczna opiera się
na:
- indywidualnym traktowaniu każdego wychowanka,
- kształtowaniu osobowości ukierunkowanej na najwyższe wartości: miłość, prawda, dobro, i przyjaźń,
- tworzeniu atmosfery bezpieczeństwa, radości, szczęśliwego dzieciństwa,
- tworzeniu warunków wychowawczych i edukacyjnych zapewniających wspomaganie oraz wszechstronny rozwój dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami rozwojowymi oraz zainteresowaniami, uzdolnieniami, talentami, predyspozycjami.
- wspieraniu kreatywności, twórczości i wydobywaniu na światło dzienne jedyności, oryginalności i niepowtarzalność każdego dziecka.
- skutecznym przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole,
- współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
- Współpracy z instytucjami.
Wychowujemy dzieci w odniesieniu do chrześcijańskiej hierarchii
wartości.
- Kształtujemy osobowość ukierunkowaną na najwyższe wartości: miłość, prawda, dobro, przyjaźń.
- Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniając wspomaganie oraz wszechstronny rozwój dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami rozwojowymi oraz zainteresowaniami, uzdolnieniami, talentami, predyspozycjami.
- Wspieramy kreatywność, twórczość i wydobywamy na światło dzienne jedyność, oryginalność i niepowtarzalność każdego dziecka.
- Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole.
- Współpracujemy z rodzicami w celu jednolicenia oddziaływań wychowawczych,
- Wspieramy ich w procesie wychowawczym i opiekuńczym.
- Współpracujemy z instytucjami.
WIZJA PRZEDSZKOLA
Dbamy o
miłą, ciepłą, rodzinną atmosferę w przedszkolu,
Zapewniamy
wszystkim dzieciom równe szanse pełnej realizacji ich możliwości poprzez
indywidualne
podejście do każdego dziecka,
Integrujemy
oddziaływania wychowawcze domu i przedszkola,umacniając więzi rodzinne
poprzez poznawanie i pielęgnowanie tradycji.
Eliminujemy
postawy agresywne, uczymy tolerancji i troski o innych, pomocy osobom starszym,
słabszym i zwierzętom
Chcemy w naszym przedszkolu wprowadzać
dziecko w świat wartości uniwersalnych jak: dobro,
prawda, miłość , piękno oraz tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu
tych wartości,
Kształtujemy
pozytywny stosunku do pracy i wypoczynku.
Okazujemy
wrażliwość, cierpliwość i troskę o dzieci.
Jakość
wychowania dziecka jest naszym priorytetowym celem,
Akceptujemy
dziecko takie, jakim jest i pomagamy w dalszym jego rozwoju,
Nauczamy
dzieci szacunku dla uznanych wartości i umiejętności przekazywania ich innym,
Analizujemy i
oceniamy osiągnięcia dzieci,
Przekazujemy
dzieciom wartości uznawane przez nauczycieli,
Adresujemy
Przesłanie naszej Matki Założycielki zarówno do Dzieci jak i do Rodziców,
Wspomagamy
rodzinę w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym
potencjałem,
Łączymy
rzetelną wiedzę i umiejętności praktyczne,
Aktywizujemy dzieci do samodzielnego, twórczego, otwartego na kontakty z innymi, wszechstronnego
rozwoju,
Istniejemy, by
pomagać rodzicom w procesie wychowania,opieki i
edukacji dzieci
Idziemy wspólnie w jednym kierunku wychowawczym
Zachęcamy do
dążenia i osiągania doskonałości oraz wysokiej jakości we
wszystkich dziedzinach życia z rozwojem duchowym włącznie.
Chcemy, aby dzieci czuły się, jak u
siebie, aby przedszkole było radosnym, bezpiecznym,
pełnym szczęścia i miłości ich drugim domem.
Bronimy praw dziecka stwarzając mu
warunki sprzyjające poczuciu ważności i poszanowania
oraz otaczamy je fachową opieką.
Małemu człowiekowi przedstawiamy
uniwersalne wartości świata dorosłych,
kształtując właściwe
postawy
w stosunku do siebie, innych, Boga i otaczającego nas świata.
CELE I ZADANIA GŁÓWNE :
1. Zapewnienie
wychowankom bezpieczeństwa orazoptymalnych warunków
dla ich
prawidłowego rozwoju odpowiednio do
ich potrzeb i możliwości przedszkola.
2. Organizowanie procesu kształcenia
zapewniającegowszechstronny i
harmonijny rozwój
każdego wychowanka w tym
przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
3. Tworzenie warunków
sprzyjających okazywaniu czynnej miłości Bogu
i bliźniemu,
4. Wspieranie uzdolnień oraz
wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym
potencjałem i
możliwościami rozwojowymi.
5. Tworzenie warunków do rozwoju
aktywności dziecka wobec siebie,
innych ludzi i
otaczającego
go świata, na różnych płaszczyznach
jego działalności poprzez:
- kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki
- (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć),
- kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym,
- nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
6. Wspomaganie rodziny w wychowaniu
dziecka,współdziałanie z
rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
7. Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
8. Stworzenie sprawnego, skutecznego
systemu zarządzania placówką.
9. Zapewnienie odpowiedniej bazy i
wyposażenia przedszkola gwarantującego właściwą
realizację
zadań placówki.
10. Dbanie o
pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku- współpraca z
lokalnymi instytucjami,
mediami, pozyskiwanie sponsorów.
MODEL
NASZEGO WYCHOWANKA
Wychowanie oznacza prowadzenie i uczenie młodego człowieka tak, by chciał i mógł stać
się tym, kim powinien być, zgodnie ze swym
przeznaczeniem.
Matka
Franciszka Lechner
Wychowanie obejmuje
całego człowieka,
jego rozwój:
- Duchowy i psychiczny
- Komunikowanie się
- Współpracę
- Rozwój intelektualny
- Rozwój fizyczny
- Edukację regionalną
METODY
PRACY
Do
realizacji treści programu wykorzystujemy różne
metody pracy, między innymi
:
- Prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej
- Koncepcja symultaniczno- sekwencyjna J. Cieszyńskiej
- Metoda Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz
- Malowanie dziesięcioma palcami według R. F. Show,
- Diagnoza
- Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA
- Metoda dramy
- Opowieści ruchowej J. G. Thulina
- Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne
- Metody aktywne: gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
- Gimnastyka twórcza R. Labana i K. Orffa, techniki parateatralne
- Doskonalimy jakość pracy wychowawczo - dydaktycznej poprzez stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi. Jedno z naszych głównych zadań to uświadomienie rodzicom, że edukacja przedszkolna to pierwszy i najważniejszy szczebel na drodze kariery szkolnej ich dziecka
TRADYCJE
PRZEDSZKOLA
Przedszkole ma własne tradycje, co podkreśla jego odrębność i specyfikę oraz kalendarz imprez i wydarzeń:
Uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej
Miesięczna Msza Św.
Dzień Papieski
Święto Jesieni
Pasowanie na Przedszkolaka
Uroczystość z okazji Narodowego Święta Niepodległości
21 listopada Zgromadzenia CBM
Bal z Mikołajem
Wigilijne spotkanie z rodzicami „Jasełka”
Dzień Babci i Dziadka
Imieniny Pracowników przedszkola
Rekolekcje
Dzień Życia Konsekrowanego
Wyjazdy integracyjne
Niedziela Palmowa- Procesja z palmami i osiołkiem
Wielki Czwartek – życzenia
Święconka
Noc w Przedszkolu
Dzień Rodziców
Wyjazd nad Morze
Dzień Dziecka
Festyn rodzinny - Spotkania integracyjne dla rodziców i dzieci
Uroczyste zakończenie edukacji przedszkolnej- pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły.
Uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej
Miesięczna Msza Św.
Dzień Papieski
Święto Jesieni
Pasowanie na Przedszkolaka
Uroczystość z okazji Narodowego Święta Niepodległości
21 listopada Zgromadzenia CBM
Bal z Mikołajem
Wigilijne spotkanie z rodzicami „Jasełka”
Dzień Babci i Dziadka
Imieniny Pracowników przedszkola
Rekolekcje
Dzień Życia Konsekrowanego
Wyjazdy integracyjne
Niedziela Palmowa- Procesja z palmami i osiołkiem
Wielki Czwartek – życzenia
Święconka
Noc w Przedszkolu
Dzień Rodziców
Wyjazd nad Morze
Dzień Dziecka
Festyn rodzinny - Spotkania integracyjne dla rodziców i dzieci
Uroczyste zakończenie edukacji przedszkolnej- pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły.